M-Sport Ford Fiesta Rally4

Een auto die zich al jaren heeft bewezen in de rallysport; de M-Sport Ford Fiesta Rally4.
Het onderstel vergelijkt men weleens met een kart.

Het minimumgewicht van 1.080 kilogram en het vermogen van +/- 210 pk en 315 N/m koppel maken dat deze auto een geducht rallywapen is. Ondanks dat het een tweewielaangedreven auto is, kan deze nog steeds strijden in de top 15 van een rally.

De M-Sport Ford Fiesta Rally4 is in 2020 ontwikkeld door het bedrijf M-Sport uit Engeland.
M-Sport is de aangewezen partner van Ford in het wereldkampioenschap. Zodoende is het een officiële fabrieks rallyauto. Deze M-Sport Ford Fiesta Rally 4 is de junioren rallyauto van het wereldkampioenschap rally.

De Ford is voorzien van een Anti-Lag systeem, dat zorgt voor de mooie knalgeluiden bij het aanremmen voor een bocht. Het doel van de Anti-Lag is om de turbodruk hoog te houden om maximaal vermogen te hebben bij het uit accelereren van de bocht.

Technical specification:

Manufacturer:M-Sport Ford
Type:Fiesta Rally4
Engine:999 cc 12 valve 3 cylinders in line.
Turbo:30 mm restrictor
Power:210 PK at 6500 RPM
Torque:315 Nm at 4000 RPM
Transmission:Sadev 5-speed sequential gearbox
Suspension:Reigers Front 3-way, rear 2-way adjustable
Brakes front:Ventilated AP Racing front discs (330 mm)
Brakes rear:Alcon solid discs (280mm)
Steering:Electric power assisted steering, column mounted.
Wheels:OZ Racing Tarmac 7x17" ET 40
Electronics:Life Racing F88 Engine Control Unit and Digital Dashboard. 3 stage Anti-Lag system. M-Sport Power Distribution Unit.
Dimensions:Length 4065mm, width 1735mm, wheelbase 2490mm, minimum weight 1080kg.
RSS
Follow by Email