M-Sport Ford Fiesta Rally4

Een auto die zich al jaren heeft bewezen in de rallysport; de M-Sport Ford Fiesta Rally4.
Het onderstel vergelijkt men wel eens met een kart.
Het minimumgewicht van 1.080 kilogram en +/- 210 pk en 315 N/m koppel maken dat deze auto een geducht rallywapen is. Ondanks dat het een twee wiel aangedreven auto is, kan deze nog steeds vooraan strijden in de top 15 van een rally.

De M-Sport Ford Fiesta Rally4 is in 2020 ontwikkeld door het bedrijf M-Sport uit Engeland.
M-Sport is de aangewezen partner van Ford in de tijd dat Ford meereed in het Wereldkampioenschap. Zodoende is het een officiële fabrieks rallyauto. Deze M-Sport Ford Fiesta Rally 4 is de junioren rallyauto van het wereldkampioenschap rally.

De Ford is voor zien van Anti-Lag systeem wat zorgt voor de mooie knalgeluiden bij het aan remmen voor een bocht. Het doel van de Anti-Lag is om de Turbo druk hoog te houden om maximaal vermogen te hebben bij het uit accelereren van de bocht.

Technical specification:

Manufacturer:M-Sport Ford
Type:Fiesta Rally4
Engine:999 cc 12 valve 3 cylinders in line.
Turbo:30 mm restrictor
Power:210 PK at 6500 RPM
Torque:315 Nm at 4000 RPM
Transmission:Sadev 5-speed sequential gearbox
Suspension:Reigers Front 3-way, rear 2-way adjustable
Brakes front:Ventilated AP Racing front discs (330 mm)
Brakes rear:Alcon solid discs (280mm)
Steering:Electric power assisted steering, column mounted.
Wheels:OZ Racing Tarmac 7x17" ET 40
Electronics:Life Racing F88 Engine Control Unit and Digital Dashboard. 3 stage Anti-Lag system. M-Sport Power Distribution Unit.
Dimensions:Length 4065mm, width 1735mm, wheelbase 2490mm, minimum weight 1080kg.
RSS
Follow by Email